maandag 28 juli 2014

Fruitige aardappelsalade

Deze salade maak ik al een aantal jaar en er iedere keer wordt ik er weer blij van. Hij is goed voedzaam, maar ook niet te zwaar voor een zomerse dag. Door de zure appel krijgt het een frisse bite, wat een fijne afwisseling is met de aardappel.


Ingrediënten

1 kg kleine nieuwe aardappels 
200 gr parmaham
1 groene appel (granny smit)
75 gr rucola
3 el kappertjes
150 ml Biogarde
2 el mayonause
2 el witte wijnazijn
olijfolie
tabasco
peper & zout

Zo bereid je het

Boen de aardappels goed schoon en kook ze, met schil, in water met een beetje zout net gaar. Spoel ze af met koud water, laat ze even afkoelen en snijd ze in parten.

Snijd in de tussentijd de appel in dunne plakjes en hak de rucola grof.
Houd een paar plakken parmaham achter voor de garnering en de snijd de rest in stukjes en schep dit samen met de appel, rucola (bewaar eventueel wat voor de garnering) en kappertjes door de aardappels. 

Maak een dressing van de yoghurt, mayonaise, witte wijnazijn en een beetje olijfolie. Breng dit op smaak met flink wat tabasco en een beetje peper en zout. 

Hussel de dressing en salade luchtig door elkaar en garneer met de plakjes parmaham en eventueel de rucola.
Eet smakelijk!

Dit vond ik er van

Het is een heerlijke salade en ideaal om mee te nemen. Deze salade heb ik de avond ervoor gemaakt zodat ik hem mee kon nemen naar het dagje varen met mijn schoonouders. Ondanks dat ik hem met enige regelmaat in de zomer maak gaat hij niet vervelen. Deze zal ik zeker nog vaker maken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten