maandag 15 september 2014

Wat aten we deze week (week 37)


Vandaag begint er weer een nieuwe week en is de vorige week alweer afgesloten. Dat betekent tijd voor een overzicht van wat er vorige week op tafel heeft gestaan. Het is een drukke week geweest en dan met name op mijn werk. Op de planning stond dat ik ook een avond moest werken, was ik vergeten tijdens het maken van mijn eet planning en in de praktijk ging die avond ook niet door. Veel lange dagen waarbij vriendlief of ik direct weer door moesten om te sporten. Toch is het ook deze week gelukt om iedere avond een verse maaltijd op te tafel te zetten. Kijk je mee?

Zaterdag


Vrijdagavond begon ik ineens wazig te zien en niet veel later kwam er ook een heftige hoofdpijn bij kijken. Zaterdag mijn wedstrijd maar afgezegd, aangezien de hoofdpijn eigenlijk alleen maar erger werd. Ondanks dat wel naar het veld geweest om mijn team aan te moedigen, eenmaal weer thuis even met mijn schoonouders gebabbeld en snel door naar bed. 
Ik wilde eigenlijk spareribs maken, dit heb ik maar ingewisseld voor risotto met rode wijn. Met behulp van vriendlief is het gelukt om toch een lekkere maaltijd op tafel te zetten. Voor mij was het een hele hap, dat lag niet aan de risotto maar aan mijn lichamelijke gesteldheid. Na het eten weer snel terug naar bed. 

Zondag 


Herkansing voor de spareribs. Deze 's ochtends snel in de marinade gezet en daarna heerlijk wezen kajakken bij Ilperveld. Zo dicht bij huis, zo veel natuur, zo mooi en nog nooit geweest. Dit plekje gaan we onthouden en zeker nog vaker heen. 
Bij thuiskomst de spareribs in de oven en op mijn gemak de friet en de barbecuesaus gemaakt. De spareribs waren GODDELIJK! Ik heb nog nooit zulke lekkere ribs gegeten en zal dit zeker vaker gaan maken. Nieuwsgierig geworden, sinds gisteren staat het recept online. 

Maandag


Normaal werk ik op maandag alleen een ochtend, deze week werd het de middag en liep het ook nog eens uit. Gelukkig had ik hier rekening mee gehouden en had ik wat makkelijks op de planning staan. Tortellini met een pesto roomsaus. Hier nog wat tomaat doorheen en op een bedje van sla. Niet heel verantwoord en niet heel bijzonder, maar wel lekker. 
Aan het eind van onze vakantie hebben we in Duitsland nog wat spelt pasta gehaald en hier zat ook tortellini bij. Erg makkelijk voor dit soort dagen.

Dinsdag


Vandaag ook weer laat thuis van mijn werk. vriendlief zwemt op dinsdag dus er moest snel eten op tafel staan. Gelukkig is een quinoa salade met courgette en feta zo gemaakt. Helaas was vriendlief nu ziekjes aan het worden en had hij geen trek. Zoals wel vaker met salade ziet het er niet echt heel lekker uit, maar dat was het wel. Het restje heb ik de volgende dag meegenomen naar mijn werk en ook de day after was deze salade erg lekker. 

Woensdag


Zoals ik al aangaf is het erg druk op mijn werk. Vandaag weer laat thuis en ging 45 minuten later weer de deur uit aangezien ik moest sporten. In de tussentijd heb ik wel gekookt en rustig gegeten. Oefening baart kunst en dat geldt ook over het snij werk. In het begin was ik hier erg lang mee bezig, tegenwoordig kost dat echt niet meer de meeste tijd. 
We hebben gebakken zilvervliesrijst gegeten, wat op smaak gebracht moest worden met ketjap. Hiervoor heb ik vissaus en gember siroop gebruikt, helaas lukte het niet om dit goed op smaak te krijgen. Het bleef een beetje flauw ondanks dat ik verschillende specerijen heb toegevoegd. Waarschijnlijk komt het omdat ik toch wel haast had en niet echt de tijd ervoor nam om het met liefde te maken. Note to shelf: indien haast bekende
gerechten maken die niet kunnen mislukken. 


Donderdag 


Ondanks dat het een vrije dag was, ben ik toch druk geweest met mijn werk. In de ochtend nog een persbericht eruit en verder in mijn hoofd alles regelen wat nog gedaan moet worden. Over 2 weken organiseren wij een super cool Havens dorspfeest waarvan ik de initiator ben. Daarnaast nog een hoop nieuwe activiteiten deze maand, dus erg druk en een beetje een verkeerde planning. Vriendlief wil graag op vrijdags de auto mee hebben naar zijn werk, dus mijn boodschappen dag wordt donderdag. Even wennen, maar geeft mij wel de kans om op mijn vrije dag te bedenken wat ik dan wil eten/koken. Om uitgebreid in de keuken te staan, daar had ik niet veel zin in. Het werd dus makkelijke zoete aardappel frieten, met gekookte bloemkool en een Angus burger. Kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst gewoon gekookte groente heb klaar gemaakt. Was wel weer eens lekker, maar is wat mij betreft geen blijvertje. De Angus burger was perfect, maar daar is niet zo veel voor nodig. De zoete aardappel was volgens mij niet goed meer. Er zat een vieze smaak aan en verkleurde erg snel. Deze hebben we uiteindelijk maar laten liggen. 

Vrijdag


Na de tomatensoep van vorige week, was het tijd voor een andere soep. Koolrabisoep met mosterdballen. Ik had nog nooit koolrabi gegeten, tenminste niet bewust en had geen idee wat ik moest verwachten. Voor alles is een eerste keer en dit leek mij wel een makkelijk recept zonder overige sterke smaakmakers. De smaak beviel goed en ik ga het zeker vaker klaar maken. Ik begin toch wel fan te worden van de vergeten groente, je kan er eigenlijk zo veel mee. De mosterdballen zijn ook erg lekker, waarschijnlijk ga ik deze ook een keer als gehaktbal maken.

Aankomende week is het nog drukker op mijn werk dan afgelopen week. Er zijn twee avonden waarop ik moet werken. Voor één van die twee ben ik nu al bezig om te zorgen dat ik dan wat lekkers mee kan nemen en niet veroordeeld ben tot een kant en klare maaltijd salade of verlept brood wat ik al de hele dag bij mij heb. Nog twee drukke, maar ook leuke weken en dan keert de rust weer enigszins terug en heb ik eindelijk weer tijd om uitgebreid te koken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten