woensdag 17 september 2014

Trots op mij

Afgelopen week is het mij voor het eerst in 7 jaar gelukt om een bitterbal af te slaan en daar ben ik trots op! Ondanks periodes dat ik mij goed aan mijn dieet hield, waren bitterballen, een kaassoufflé en ja ook een kroket voedingswaren waarbij ik standaard smokkelde. Ja, ik wist dat het slecht voor mij is en ja, ik wist dat ik er last van zou krijgen, maar toch kon ik het niet weerstaan. Helemaal stom als je bedenkt dat ze soms echt niet lekker waren, nog stommer als ik dit vooraf wist. 


Tot afgelopen week. Ik was aan het werk, het was al laat en ik had slecht gegeten die dag. Er was een sociaal café geweest op de locatie waar ik was wat altijd afgesloten wordt met een borrel. Zelf was ik aan het werk op het kantoor. Een collega kwam langs en vroeg of ik misschien ook een bitterbal of kaassoufflé wilde hebben. Deze heb ik zonder twijfel afgeslagen en collega kwam zelf al met de toevoeging: "Of mag je die niet?" So far, so good. 
Alleen ik had wel trek en het rook allemaal wel lekker; Zou ik toch niet stiekem één bitterbal nemen? 

Interne strijd

Toen gingen de laatste collega's en netwerkpartners weg en was ik nog alleen met een collega. De 2 schalen met bittergarnituur waren nog bijna helemaal vol. Wat zonde, dit wordt nu allemaal weg gegooid. Dan kan ik er toch best wel één van proeven. Oh, ik voel dat ze nog warm zijn. Roepen ze nu echt mijn naam, versta ik dat goed. 
Ik heb met mijn hand boven de schaal met bitterballen gehangen (vandaar dat ik weet dat ze nog warm waren). Het had niet veel gescheeld of ik had er één gepakt en opgegeten, maar dat heb ik niet gedaan. De rest van de tijd dat ik daar was, ik moest nog het een en ander afstemmen, ben ik in twee strijd geweest. Wel. Niet. Wel. Niet. Het is uiteindelijk niet geworden en daar ben ik heel trots op.


Nu ben ik bijna een week later en heb ik nog steeds zin in een bitterbal of kroket. Gelukkig hebben we glutenvrije kroketten in de vriezer liggen die ook tarwe en soja vrij zijn. Binnenkort maar eens het frituur aanzetten. Maar weet je wat nog het meest frustrerende is; ik heb sinds een week last van een beetje eczeem. Een geïrriteerde hals/nek, vlekken rond mijn mond en jeuk plekjes op de binnenkant van mijn polsen. Heb ik mij goed aan mijn dieet gehouden, heb ik de verleiding kunnen weerstaan, is er blijkbaar toch iets geweest wat niet helemaal goed is was. Had ik nu toch maar de bitterbal genomen, dan wist ik tenminste waar de irritatie vandaan kwam....

De foto van de bitterballen is niet door mij genomen, maar gevonden op google.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten