zondag 21 september 2014

Laag pitje


Afgelopen weken ben ik enorm druk geweest met mijn werk. Op de dagen dat ik vrij was, was ik nog steeds dingen aan het regelen en druk in mijn hoofd. Ik merkte dat ik graag met mijn blog aan de slag wilde, maar had er ook geen energie voor. De woorden kwamen er niet uit en ik kon de hele dag bezig zijn met één artikel. Niet echt motiverend om er de volgende dag weer mee aan de slag te gaan. Ik wilde veel te graag andere dingen doen en vooral niet aan het werk zijn. Achter een laptop artikelen typen voelde als een moeten, zeker als het niet soepel op papier komt. Het liefst zat ik buiten om van de zon te genieten of ging ik aan de slag in de keuken.

De oplettende lezer heeft dan ook al gemerkt dat de laatste twee weken er niet dagelijks een nieuw artikel verschijnt, maar dat hier iedere keer een paar dagen tussen zit. Grote kans dat ik dan een dag vrij was geweest en de hele dag achter de laptop zat om artikelen te schrijven. Ondertussen kon ik geen motivatie vinden om het huishouden of andere dingen te doen. Niet echt lief tegenover vriendlief die fulltime werkt en ook nog eens aan het afstuderen in. Als ik eerlijk ben, dan was het allemaal gewoon een beetje veel. Dat de maand september druk zou worden, dat wist ik in juni al. Het opstarten van het nieuwe seizoen, veel projecten die voor het eerst plaats vinden en ook nog een groot evenement waarvan ik de trekker ben. Dat het zo druk zou worden, daar had ik geen idee van.

Druk... druk... druk...

Ondertussen zijn we bijna aan het eind van de maand en staat mij nog één drukke week te wachten. Heb er onwijs veel zin in, maar weet dat het ook vermoeiend gaat zijn. Wat dat betreft weet ik dat ik echt moet oppassen om niet te veel hooi op mijn vork te nemen. Heb al een keer oververmoeid thuis gezeten en ben nu net hersteld van een burn-out. Tenminste daar ga ik van uit. Als het gaat om het afspreken met vrienden heb ik vooraf al aangegeven dat ik deze maand weinig tijd heb en helemaal aan het eind van de maand. Zo zorg ik er zelf voor dat ik voldoende tijd voor mezelf over hou zodat ik alle ballen hoog kan houden. Helaas is het dagelijks bijhouden van mijn blog geen jongleer bal. Het bloggen vind ik leuk om te doen als ik er de tijd voor heb en het is geen moeten. Om deze reden is er de laatste twee weken niet dagelijks een nieuw artikel/recept verschenen en zal dat aankomende week ook niet gebeuren. 

Vorige week heb ik van mijn leidinggevende de vraag gekregen of ik voor drie maanden een project wil overnemen van een collega die tijdelijk is uitgevallen. Aangezien het voor mij een mooie kans is om mij extra te profileren en ik de extra financiën wel kan gebruiken heb ik hierop "ja" geantwoord. Dit betekent dat ik vanaf oktober 16 uur extra ga werken wat het voor mij een fulltime baan maakt. Misschien dat ik hier volgende week al mee begin, maar de concrete afspraken moeten hier nog over worden gemaakt. Super leuk en ook best wel spannend. 

365 dagen allergie

Gezien de drukte van afgelopen maand en het gevolg voor mijn blog verwacht ik dat deze nog meer op een laag pitje komt te staan. Ik vind het leuk om te schrijven en voor mensen met een voedselallergie een informatiebron te zijn, alleen vind ik het nog leuker om te bakken en koken. De beperkte tijd die ik straks over heb, besteed ik graag aan vriendlief, vrienden, familie en bakken/koken. Er zullen hier nog wel recepten verschijnen en ik zal mijn ervaringen nog wel delen, maar de komende maanden zal dat sporadisch gebeuren. Mocht je niets willen missen, schrijf je dan in voor de mailinglist, dan krijg je automatisch een mailtje als ik iets nieuws heb geplaatst. 
Zodra ik weer meer tijd heb, zal ik weer actiever worden met mijn blog. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten