vrijdag 4 juli 2014

Mais kokossoep met garnalen

Het is weer vrijdag en dus soep dag. Ik wilde een keer wat anders, ook al in Indiase wortelsoep ook niet heel standaard. Dus ging ik opzoek naar een lekker gerecht en kwam uit bij mais kokossoep. Ik heb veel goede verhalen gehoord over maissoep waardoor ik deze wel eens wilde proberen. Vond het zelf wat magertjes en daarom heb ik er nog wat garnalen bij toegevoegd. Dit was zeker een toevoeging voor het gerecht.


Het is een verrassend soepje en een lekkere smaak combinatie. Met wat kleine aanpassingen zou deze soep als voorgerecht kunnen serveren bij een dinertje. Door de kokosmelk is het een romige zomersoep.

Ingrediënten

olijfolie
1 ui
1 teen knoflook
420 gr mais (uit blik)
400 ml kokosmelk
2 tl komijnpoeder
750 ml groente bouillon 
4 el geraspte kokos
250 gr garnalen
verse koriander

Zo bereid je het

Snipper de ui en snijd de knoflook. Verwarm een soeppan met een beetje olijfolie en fruit de ui, knoflook en 1 tl komijnpoeder in een paar minuten. Laat de mais uitlekken. Schenk de bouillon erbij en breng aan de kook. Voeg de mais toe en laat de soep 10 minuten zachtjes koken. 


Dep ondertussen de garnalen droog met keukenpapier. 
Haal de pan van het vuur en pureer de soep. Schenk de kokosmelk erbij en breng op smaak met nog 1 tl komijnpoeder, 2 eetlepels geraspte kokos, peper & zout. 

Voeg de garnalen toe en verwarm deze nog een paar minuten mee.

Hak de koriander grof. Schep de soep in een kom en garneer met nog wat geraspte kokos en de koriander.



Eet smakelijk!




Dit vond ik er van

Het was een lekkere soep waar veel smaak aan zat! Ik vond de kokosrasp wat overheersend en ik zal zelf de volgende keer alleen wat rasp toevoegen als garnering. 
Wanneer de soep gezeefd wordt (na het pureren), zonder garnalen (maar met een grote gamba aan de rand) en alleen kokosrasp als garnering dan is het een mooie soep als voorafje tijdens een dinertje. Daarvoor zal ik deze ook echt onthouden.

Doordat de kokosrasp overheersend is, heb je na 1,5 kom toch echt wel genoeg en wilde vriendlief en ik beide 's avonds wel wat te snacken hebben. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten