maandag 1 september 2014

Spaghetti met garnalen en krab

Jeej ik mag weer pasta eten! Dit is meestal mijn gedachte als ik een pasta gerecht op de planning heb staan. Helaas voor mij was dit gerecht, zoals zo vaak, ook een paar keer uitgesteld. Ondanks dat ik in mijn eetplanning rekening hou met alle activiteiten die gedurende de week plaats vinden, komt het toch nog geregeld voor dat het anders loopt. Afgelopen week kon ik eindelijk deze pasta maken :)


Alles was al in huis, moest alleen nog verse garnalen halen. Wist alleen nog dat het een pasta gerecht was met krab, maar verder had ik geen idee meer. Heb Hollandse garnalen erin gedaan aangezien ik die het lekkerst vind. Uiteraard heb ik het recept weer zo aangepast zodat ik het ook kan eten. In dit geval alleen de spaghetti vervangen voor spaghetti van spelt, een simpele aanpassing

Ingrediënten

125 ml extra vergine olijfolie
4 teentjes knoflook
1½ verse Spaanse peper
300 gr rauwe garnalen
1 blikje krabvlees
300 gr speltspahetti
citroensap van 1 citroen
bos bladpeterselie
50 gr rucola

Zo bereid je het

Hak de knoflook fijn, verwijder de zaadjes van de Spaanse peper en hak deze ook fijn. 
Laat het krabvlees uitlekken in een zeef. Was de bladpeterselie en snijd deze fijn.

Kook de spaghetti volgens de verpakking in een pan met flink wat zout. Volgens de Italianen moet het water waarin pasta wordt gekookt net zo zout zijn als de zee. 

Verhit 3 el olijfolie in een grote koekenpan met knoflook, Spaanse peper en de garnalen en roerbak op halfhoog vuur tot de garnalen rondom roze zijn. Neem de pan van het vuur.

Roer het krabvlees door de garnalen samen met de overgebleven olijfolie, citroensap en de peterselie. Breng op smaak met zout. Peper hoeft niet, vanwege de Spaanse peper die er door zit. 
Meng de pasta met de garnalen, krabsaus.

Verdeel de rucola over de borden en schep de pasta hier over heen.

Eet smakelijk!

Ik heb er nog wat plakjes tomaat in een schaaltje ernaast gedaan voor de nodige vitamine, aangezien er verder weinig groente in dit gerecht zit. 

Dit vond ik er van

Met pasta maak je mij al snel blij, dat is niet zo moeilijk. Natuurlijk is de ene pasta de andere niet. Sommige vind ik heerlijk en andere zijn prima. Deze valt in de categorie prima. Niet bijzonder, niet speciaal, maar wel lekker. Een goede variatie op de standaard carbonara of bolognese. Ik miste de groente wel, maar omdat ik al veel groente tijdens de lunch had gegeten toch ook niet heel erg. 
Als tip wil ik wel meegeven om grote garnalen (gamba's) te gebruiken en geen kleine Hollandse garnalen. Grote garnalen zijn beter te bakken dan de Hollandse variant. Beide zijn qua smaak zeker goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten