dinsdag 22 juli 2014

Pasta met geroosterde groente en geitenkaas

Persoonlijk vind ik het leuk om een super ingewikkeld recept te maken met veel verschillende ingrediënten en complexe smaken, in het weekend wanneer ik er de tijd voor heb. Op een doordeweekse dag is mijn diner in maximaal 30 minuten bereid. Soms duurt het langer, maar dan moet het de oven in. Oventijd reken ik niet altijd mee in bereidingstijd, wanneer het in de oven staat heb ik weer tijd om andere dingen te doen. De was opvouwen, de keuken alvast opruimen/schoonmaken of gewoon relaxen na een drukke werkdag. Deze pasta heeft maar 5 ingrediënten (olijfolie en zout & peper niet meegerekend), dat kan dus niet ingewikkeld zijn!


Lekker eten hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Daar is dit gerecht een voorbeeld van. Juist door haar simpelheid een heerlijk gerecht en je kan het zo ingewikkeld maken als dat je zelf wilt, ik heb hier zelfgemaakte pasta bij gegeten.

Ingrediënten

1 courgette
2 rode paprika's
300 gr spelt lintpasta (bv. tagliatelle)
8 takjes tijm
200 gr zachte geitenkaas
olijfolie
zeezout & peper

Zo bereid je het

Was de courgette en snijd hem in plakken. Halveer de paprika's en verwijder de zaadlijsten. Was de paprika's en snijd deze in brede repen. Meng de paprika's en courgette met 2 el olijfolie. 
Verhit een grillpan en gril de paprika in circa 3 minuten per zijde en de courgette in circa 2 minuten per zijde.

De grillpan moet goed heet zijn voor het beste resultaat. Aangezien je de groente al door de olie hebt gehaald hoef je geen olie meer in de pan te gebruiken.

Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking beetgaar.
Was de tijm en ris de blaadjes van de takjes.

Giet de pasta af en laat hem uitlekken. Meng de pasta met de gegrilde groente, nog een beetje olijfolie en de tijm. Breng op smaak met peper en zout.
Verdeel de pasta over de borden en verbrokkel de geitenkaas er overheen.

Eet smakelijk!

Dit vond ik er van

Zoals ik al aangaf ben ik dol op geroosterde groente. Ik vond dit dan ook een heerlijk gerecht. De tijm zorgt voor wat pit en de geitenkaas geeft het een romige smaak. Omdat er maar 5 ingrediënten in gaan is het ook goed te maken tijdens de vakantie. De grillpan kan dan vervangen worden door de barbecue, die heeft iedereen wel bij zich. Wat mij betreft een blijvertje! 
Vriendlief had een iets andere mening. De smaak was goed, maar hij had liever gezien dat de groente wat kleiner waren of apart geserveerd werden zodat hij deze nog gemakkelijk kon snijden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten