donderdag 26 juni 2014

Siciliaanse pasta salade

Óók ik eet regelmatig even wat makkelijks. Na een drukke vaak lange werkdag heb ik niet altijd even veel zin om in de keuken te staan en wat afhalen of bestellen is geen optie. Een pasta salade is dan ideaal. Pasta koken, wat lekkere groente erin en op smaak brengen met een salsa, pesto of in dit geval bruschettatopping. Wanneer je wat extra's maakt, dan heb je de dag erna gelijk een lekkere en gezonde lunch.


Als ik even snel wat klaar maak ga ik echt mijn pasta niet zelf maken. Er staat dus ook genoeg gedroogde pasta bij mij in het keukenkastje. Helemaal dan staat zo'n pastasalade zo op tafel. Ideaal voor de picknick in het park of voor bij de barbecue.

Ingrediënten

olijfolie
400 gr Provençaalse wokgroente
grote hand cranberry's
1 teen knofook
300 gr speltpasta (ik heb gedraaide penne gebruikt)
1 potje bruschettatopping gegrilde groente
half potje groene olijven
75 gr zachte geitenkaas
100 gr gemengde sla
15 gr basilicum

Zo bereid je het

Verhit de olijfolie in een wok en roerbak de wokgroente in 5 minuten. Snij de knoflook fijn en bak deze samen met de cranberry's de laatste minuut mee met de groente. Breng op smaak met peper en zeezout. Haal de pan van het vuur en laat het wat afkoelen tot het gebruik.


Kook de pasta volgens de verpakking beetgaar. Spoel af onder koud water en laat uitlekken. 

Meng de groentemix, bruchettatopping, olijven en gemengde sla door de pasta. Breng op smaak met peper en zout. Verkruimel de geitenkaas erover en graneer met basilicum.


Eet smakelijk!

Dit vond ik er van

Dit is een ideale salade voor een spontane picknick. Hij is goed vooraf te bereiden, snel klaar en gemakkelijk mee te nemen. Zelf vond ik hem lekker, maar niet bijzonder. Dit hoeft natuurlijk niet altijd, maar ik had er eigenlijk meer van verwacht. Vriendlief was er wel super enthousiast over. 
Het is de eerste keer dat ik bruschettatopping gebruikte als topping. Eigenlijk dacht ik dat ik het niet mocht hebben omdat er waarschijnlijk allerlei toevoegingen in zitten die niet goed voor mij zijn. Dit bleek niet het geval te zijn, dus wilde ik het graag uitproberen. Een goede keuze en dit ga ik zeker vaker gebruiken voor een zomerse salade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten