woensdag 25 juni 2014

Wraps :-) Oh nee; Ze hebben het assortiment veranderd

Heb taco's, Mexicaanse tortilla's, burrito's en enchilada's er altijd erg lekker gevonden. Dan wel graag zonder bonen, want daar hou ik niet zo van. Sinds dat ik die allergieën heb eet ik eigenlijk alleen nog maar taco's, die worden namelijk wel van maismeel gemaakt. Wraps/tortilla's daar zit altijd tarwebloem in verwerkt, zelfs in de maistortilla's uit de supermarkt. Toch heb ik vorig jaar maistortilla's gevonden bij de Xenos. Ik helemaal blij en daarmee aan de slag. Ze zijn wat droog en breken redelijk snel, maar ach, ik kan weer wraps eten :)



Voor deze had ik dan ook weer eens burrito's op het menu staan. Tijdens de boodschappen eerst naar de Xenos om de maistortilla's te halen die echt 100% van maismeel zijn. Volgens mij heb ik van alle soorten de ingrediënten lijst bekeken en ik werd iedere keer meer gefrustreerd. Om de één of andere reden hebben ze deze weer uit het assortiment gehaald. In alle andere varianten (een stuk of 8) is tarwebloem in verwerkt. 

Helaas staan de tortilla's, burrito's en enchilada's voorlopig niet meer op het menu. Ik heb ooit een keer wraps gemaakt, maar dat was geen succes. Misschien ga ik het dit jaar nog eens proberen. Voor deze keer heb ik taco's met kip gemaakt.

Ingrediënten

Taco schelpen
Taco kruiden
100 ml water
Taco saus mild of hot
300 gr. kipfilet
olijfolie
1 teentje knoflook
2 tomaten
1 paprika
Blikje kidneybonen
Blikje mais
Zure room
Grote hand IJsbergsla
Geraspte kaas


Zo bereid je het

Bereid de tacoshels zoals vermeld op de verpakking in de oven.

Snij de kipfilet in kleine blokjes, tomaten en paprika in blokjes en de knoflook fijn. Spoel de kidneybonen en de mais af in een zeef. Verwarm olie in een hapjespan en bak hierin de kipfilet blokjes rondom bruin. Voeg de tomaten, paprika mais en kidneybonen toe. 
Meng de taco kruiden in een maatbeker met 100 ml water, dit voorkomt klontjes in de saus. Giet dit mengsel bij de kip. Breng de saus aan de kook. 



Zet op tafel alvast de zure room, taco saus, sla en geraspte kaas klaar.
Vul de taco met het kippenmengsel en voeg naar smaak de overige toppings toe. 
Ik vind het lekker om de taco eerst in te smeren met zure room en er een beetje geraspte kaas in te strooien. Dan de kip, ijsbergsla en taco saus.




Het wordt altijd knoeien, hou de servetten dus binnen hand bereik.

Eet smakelijk!

Dit vond ik er van

Taco's staan met enige regelmaat in verschillende varianten op het menu. Makkelijk en lekker knoeien met de handen. Met je handen eten blijft natuurlijk leuk en extra lekker. Deze variant met kip heb ik nog niet eerder gegeten, meestal is het met gehakt. Eigenlijk begrijp ik niet waarom ik het niet eerder heb gemaakt met kip. Ik vind het erg lekker en het is zeker voor herhaling vatbaar! Alleen vind ik de bonen erin niet zo lekker, ik hou helemaal niet van bonen. Vriendlief wel, dus soms doe ik ze er wel door heen. 
Voortaan snij de kip in echt kleine blokjes, deze waren nog aan de grote kant. Dit deed niets onder aan de smaak hoor!

Nu lekker met een stukje appeltaart op de bank :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten