maandag 25 augustus 2014

Bietensalade met appel

Wanneer ik er voor kies om aardappels vlees en groente te eten, dan zorg ik er altijd wel voor dat het net even anders is dan standaard. Je zou bij mij dan ook niet zo snel slap gekookte groente op tafel vinden. Een bietensalade kom je vaak tegen in restaurants, maar is ook heel gemakkelijk zelf te maken. Zet je het zelf op tafel met een goed stuk vlees en een aardappel gerecht ben je uit eten aan je eigen keukentafel. 

Ondanks dat het restaurant waardig is, is het niet ingewikkeld om te maken. Ideaal voor om na een lange dag werken te maken. Of wat dacht je van als er eters komen en je geen tijd hebt om uren in de keuken te staan. Bieten hebben een zachte bite en een zoete smaak, toch heb ik ze niet regelmatig in mijn winkelmandje liggen. Eigenlijk wel jammer, want ook dit kan je makkelijk combineren en zowel warm als koud eten. Ik neem mijzelf voor om toch vaker bieten op het menu te zetten. 

Ingrediënten

300 gr rode bieten
2 el rode wijnazijn
1 el basilicum olijfolie
2 appels (bijvoorbeeld Granny Smit)

Zo bereid je het

Schil de rode bieten en rasp ze grof. Meng ze met de rode wijnazijn en olijfolie. Breng op smaak met peper en zout. 
Was de appels en rasp deze grof (incl. schil). Meng door de bietensalade. 

Eet smakelijk!

Ik heb er aardappelpuree met peterselie, mosterd en crème fraîche en chipolata worstjes bij gemaakt. Een erg lekkere combinatie. 

Dit vond ik er van

Het is een lekkere frisse salade. Zelf vind ik dat ik het wel wat beter op smaak had kunnen brengen. Niet dat de salade flauw was, maar ik miste wel iets. Waarschijnlijk komt de salade beter tot zijn recht met flink wat verse peper. Daarnaast zal een handje croutons er ook goed bij passen.  

Zoals ik eerder al zei heb ik mijzelf voorgenomen om vaker bietjes op het menu te zetten. Ik zal ook goed kijken naar een lekkere smaak combinatie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten