woensdag 10 september 2014

Gedachtes over 365dagenallergie

Misschien hebben jullie het door, misschien ook niet. Ik ben erg aan het zoeken hoe ik invulling kan geven aan dit blog. Hoe komt het er uit te zien (de lay-out zal waarschijnlijk nog wel een paar keer veranderen) en wat wordt de inhoud? Er zijn heel veel foodblogs en wat maakt die van mij nou zo anders? Ik heb een allergie en daar moet ik mijn voeding (en recepten) op aanpassen. Ik wil geen receptensite zijn, die zijn er namelijk al meer dan voldoende. Een allergie is vervelend, maar ik wil geen klaagblogger worden, mijn leven heeft namelijk zo veel meer te bieden dan alleen die allergie. Wat dan wel. 


Toen zo'n 7 jaar geleden bij mij deze allergie in beeld kwam was er weinig over te vinden. Natuurlijk waren er gezondheidssite die aangaven dat het leven met een voedsel allergie lastig is en met een aantal tips erbij. In de Allerhande ben ik toen de tip tegen gekomen om de toastjes te vervangen voor kroepoek als je glutenvrij moest eten. Een tip die je je nu eigenlijk niet eens meer kan indenken. Tegenwoordig staat er bij een recept al aangeven of deze glutenvrij is óf hoe deze glutenvrij of tarwe vrij gemaakt kan worden.

Glutenvrij is niet mijn dieet, maar wel populair, gelukkig kan ik er ook een hoop vandaan halen. Wanneer het een zelf gemaakt recept is en glutenvrij, past het altijd binnen mijn dieet als het gaat om tarwevrij. Tarwevrij is op dit moment ook erg populair wat het echt wel makkelijker maakt. Aan de andere kant maakt dit het ook wat lastiger. 100% tarwevrij leven is wat anders namelijk dan tarwevrij eten. Hier wordt in mijn ogen door dieetvolgers vaak te makkelijk over gedacht. Ik leef 100% tarwevrij en kan niet even smokkelen of cheaten. 


7 Jaar geleden was er niets te vinden, tegenwoordig is het een hype en wordt je gemakkelijk misleid. Ik wil met deze blog laten zien dat je met een lastige voedselallergie goed kan leven, het vergt soms wat aanpassing en enige planning, maar het lukt goed. Door sommige mensen word ik direct begrepen aan andere moet ik het eerst 10 keer uitleggen voordat ze het snappen en begrijpen het daarna eigenlijk nog niet. Hier wil ik mij graag bij neerleggen, maar ik merk dat ik dit nog niet voor elkaar krijg. 

Hier wil ik een plek creëren voor herkenning als het gaat om het leven met een voedselallergie, maar ook tips en trucs hoe er mee om te gaan. Ik wil recepten plaatsen die aangepast zijn vanwege deze allergie, maar ook mijn verhaal kwijt kunnen als het gaat om het dagelijks leven. Daarnaast en misschien is dat wel het belangrijkste, ik wil een plek zijn welke ik gemist heb in mijn begin jaren van deze allergie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten